Mára virradóra ismeretlen tettesek…
kerékpáros útburkolati jeleket festettek a Felsővámház utcai kerékpárút Major utcai végénél.
>> 2014. januári frissítés a cikk végén!
Bár a jó szándék vitathatatlan, meg kell említenünk néhány… érdekességet.
A Vöröskereszt utca felől érkező járműveket nem figyelmezteti tábla a keresztirányú kerékpárútra – a fekvőrendőrről nem is beszélve ami itt és az Orsolya utcánál is indokolt lenne.
——————————————————-
2013. nov. 18. – a cikkre érkezett reagálásként a Pécs2010 nonprofit kft tájékoztatása:
„… DDOP-s projekt megvalósítása. A munkák folyamatban vannak, 2014 februárjában fejeződnek be.”
——————————————————-
2014. januári fejlemény: a kérdéses járdaszegélyt felbontották és lesüllyesztették,
gondolom utána újra fogják festeni:
Igen. Pár napja a Vöröskereszt utca torkolatában álldogállt egy kocsi, a helyszínelésre várva, mellette, a döbbent asszonyok kerékpárról is jól hallhatóan ismételgették: „úgy jött, mint állat”. Mindennapos. Ahogy az is szép, ahogy a bringagyalogút-szakasz (körforgalom előtt) úgy indít, hogy kint állnak rajta a kocsmaasztalok és a beépített alkeszok. A keresztbe ráparkoló kocsik. A rajta tárolt kukák. Az akárhogyan is meghosszabbítás: de nincs folytatás a ZsOKni felé (csak ha átrongyolsz a forgalmon a Bábszínház felé). És a legszebb: ha kerékpáros infra, akkor a francba a Q ÚME-vel: a kerékpáros nyomnak nemhogy a parkoló kocsik alatt, de a parkolósáv szélétől a közepének 75 cm-re kellene húzódnia. Gratula, uraim.
Valami azért letagadhatatlanul változóban, mondhatnám javulóban van. Az illetékeseknek már eszükbe jut, hogy valamit kéne csinálni. De amit csinálnak, azon az látszik, hogy még sohasem közlekedtek a városban kerékpárral, azaz nincs meg bennük a kerékpáros szemlélet (járdaszegély). Csak szorosan a feladatul kapott sárga festéket nézik, a szép egyenes csíkokat, de a környezettel (betorkoló utcák), az abból fakadó balesetveszélyes helyzetekkel nem foglalkoznak.
Ami azonban még nagyobb baj, hogy az emberekből, az autósokból hiányzik a kerékpárosok irányában a tolerancia. Ez sokkal nehezebben pótolható, mint néhány tábla.
Érdekelne azért, hogy itt most ki volt a balfék?
– a tervező, aki ezt így megrajzolta?
– a hivatalnok, aki engedélyezte?
– a munkavezető, aki kiadta a feladatot a melósnak?
– a melós, aki felfestette?
No, és ha megvan, akkor szeretnék végre arról hallani, hogy aki elszúrta, az SAJÁT PÉNZÉN helyre is hozza…
Tisztelt Kollégák, nem eszik olyan forrón a kását, alább olvasható a Pécs2010 Nonprofit Kft tájékoztatása:
„Engedd meg, hogy reagáljak a cikkre. Mint Előtted is ismeretes, ez az Általatok is ismert DDOP-s projekt megvalósítása. A munkák folyamatban vannak, 2014 februárjában fejeződnek be.”
idézet egy levélből:
……. Szerintem kéne egy levél az önkormányzatnak, mert ez életveszélyes.
A múlt héten a gazdasági igazgatónk biciklizett a kerékpárúton, amikor az Orsolya utcánál úgy ütötték el, hogy a lábán nyílt törést szenvedett.
Attila
——————————————
Augusztusban is volt baleset ugyanott, ugyanúgy:
http://pecsistop.hu/regio/a-bicikliuton-csaptak-el-a-kerekparost–helyszini-fotok/1172437/
—————————————
Ez az a csomópont – a Vöröskereszt utcával együtt – ahova 2010. óta többször több fórumon írásban kértük hatékony forgalomlassító eszköz telepítését. A KRESZ tábla kell, de nem elég, mert csak annyit ér amennyit betartanak belőle.
2010. óta többször, több fórumon, papíron, elektronikusan előszóban jeleztük, hogy balesetveszélyes a két sarok:
http://www.kerekvaros.hu/felsovamhaz-utcai-kerekparut/
http://dl.dropboxusercontent.com/u/22161375/PKMCS/html/11.htm
Nem értem, hogy a már elkészített és kifogasolt megoldásokra miért ez a hivtalos válasz:
” A munkák folyamatban vannak, 2014 februárjában fejeződnek be.”
Ez azt jelenti, hogy a most elkészített felfestések csak próbából készítették el?
Megnézik a statisztikákat február elején és annak függvényében hány baleset történ, majd átgondolják és esetleg átfestik?
Egy másik észrevétel, bár nem kerékpárosokat, hanem autósokat érintő dolog, hátha ezt is olvassák az illetékesek:
Az említett Vöröskereszt u kereszteződéssel szemben évekkel ezelött volt egy tükör. Ez egy nagy vihar alkalmával sajnos megrongálódott. Ennek hiányában, nagyon nehéz a balról érkezőket észrevenni. Megoldható lenne a pótlása?
megint egymásnak citálunk szabályokat, hogy volt-okat.
pedig csak simán szarul csináltak meg valamit.
2014. januári fejlemény: a kérdéses járdaszegélyt felbontották és lesüllyesztették, frissítettem a cikket, betettem egy fényképet végére
Amire sokan nem gondolunk, én legalábbis nemrég szembesültem vele: a vakoknak viszont nagyon rossz, amikor teljesen szintben fut a járda (bringagyalogút…) az úttestbe. Teljesen világos, hogy nem ezért kefélik el rendre a kereszteződéseket annyira, hogy hullott protkók szegélyezik a járdaszegélyt, és hogy az tenne csak be igazén szerencsétlen illetékeseknek, ha még egy szempontot figyelembe kellene venniük, megszakad a szívem. De mégis teljesen szintbe kéne futtatni, és keresztben a bottal jól kitapintható, egyezményes vezetőköveket kellene lefektetni. Na persze akkor a kenőmájas is kisebb lenne a csókosoktól…
Újvidéken (Szerbia, Vajdaság) kb. 8 évvel ezelőtt újították fel a járdákat és sávos meg braile írás-szerű dudoros járdaelemeket fektettek le, vezetőnyomot, amit a lábával érez a világtalan, nem kell botozni. Az útker-nél meg előre érzi a lábával, hogy mi jön. Azóta itthon is láttam már ezt a megoldást.