Kerékpárral a gáton!
A Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság befejezte a Dráva bal-parti árvédelmi töltés fejlesztésének II. ütemét. Ennek keretében a horvát határtól a Fekete-víz torkolatáig a Dráva mentén, tovább a Fekete-víz bal partján futó töltést újították fel a Kémes (Szaporca)-i hídig, mintegy 25 km hosszban.
A munkák során a töltés magasságát a mértékadó árvízszint fölé emelték 1,2 m-rel. Ami számunkra érdekesebb: az új töltés koronaszélessége 4 m, és rajta 3 m széles aszfaltcsíkot építettek, melynek alépítményét az árvízvédelemben használt szállítóeszközök, gépek terheléséhez méretezték, így remélhetőleg tartós lesz.
A gáton való közlekedés kerékpárral minden megkötöttség nélkül szabad, kivétel csak az árvízvédekezés ideje, erről a www.ddvizig.hu honlapon kapható információ.
Új útzárakat is terveztek. A keret kicsit szélesebb, mint a korábbiak (tűzoltóautó!), benne olyan sorompó van, amely mellett a kerékpáros elfér anélkül, hogy az aszfaltról le kellene térnie. Tehát gondoltak ránk!
Iván bá’
Ezzel a témával foglalkozik előző havi híradásunk is és itt van egy összefoglaló a gátakról:
https://www.kerekvaros.hu/embert-a-gatra/
Az avatóbeszédet Tiffán Zsolt, a BM-i közgyűlés elnöke (j) tartotta
További cikkek ebben a témában:
http://www.bama.hu/baranya/kozelet/atadtak-a-drava-felujitott-gatszakaszat-535202
https://www.kerekvaros.hu/a-mozaikos-kerekparutak-elobb-utobb-osszeernek/
Tényleg jó lenne,ha összeérnének az utak és több száz km-es úthálózat jönne létre. Az a baj, hogy Pécsről nem lehet normálisan kijutni, ezeket a szakaszokat kellett volna már 20 éve megcsinálni!! Ha lehetne a régióban biztonságosan tekerni az nagyon sok embert csábítana az ország más területeiről, de még külföldről is. Ez pedig fellendülést hozhatna leszakadt térségünknek. Az ötletek nagyon jók, hogy hol kéne építeni utakat csak nagyon lassan valósul meg. Tiszta röhej pl, hogy a Pellérdre vezető úthoz hiányzik a nyugati elkerülő mellett kb 500 méter és ezt sem képesek megépíteni. Vagy az Orfű-Kovácsszénája is nagyon fontos lenne. Vagy Pécs és Kozármisleny között, esetleg tovább Villányba. A mecseki régi bányautakat is hasznosítani kellene. És lehetne tematizált útvonalakat kitalálni és persze erről térképek, szóróanyagok kellenének. Szóval hajrá, történjen már valami!