Embert a gátra!
Az elmúlt hetek híradásaiban hallhattunk a Dráva minden rekordot megdöntő novemberi árhullámáról – szerencsére nem a katasztrófa hírek között. A Drávamenti gátak ugyanis biztonságosak, köszönhetően a rendszeres karbantartásnak és az ezredforduló után megkezdett fejlesztéseknek. A Dráva magyarországi szakaszán az elmúlt években az országhatártól kiindulva a gátrendszer 60 cm-es magasítását kezdték el. A beruházás az Európai UNIÓ támogatásával, Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság irányítása mellett valósul meg.
Na jó, de hogy jön ide a bicikli?
Amint erről a Kerékváros 2008. áprilisi számában már tudósítottunk, a töltésmagasítás után az új gátkoronát aszfaltburkolatú úttal látják el. Ezekre az árvédelmi töltésekre gépjárművel tilos, kerékpárral azonban szabad ráhajtani. Szinte nekünk építik…
A gáton lévő aszfaltútnak van olyan szakasza is – Drávasztára és Felsőszentmárton között – amit kifejezetten kerékpárútnak építettek
Szabad – nem szabad?
A gátakon kihelyezett KRESZ táblák egyértelművé teszik, hogy a behajtás gépjárművel tilos, azonban kerékpárral megengedett. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy ez egy üzemi út, ahol a közlekedést a Vízügyi Hatóságok korlátozhatják, például az árvízvédekezési munkálatok idején.
Ezek a fejlesztések kiválóan illeszkednek a Három Folyó Kerékpárút (Mura –Dráva-Duna) útvonalába:
Megépült és most épülő, kerékpárral járható aszfaltburkolatú töltések a Dráva mentén
Kémes és Drávaszabolcs között a Pécsi-víz, Fekete-víz és a Dráva mentén a munkálatok az árvíz levonulása után folytatódnak
Az első szakasz 2010-ben az országhatártól Keselyősfapusztáig épült meg 5,2 km hosszban, a Drávaszabolcsig tartó 8,6 km-es folytatás földmunkája 2012-ben készült el.
Amint a híradásokból is értesülhettünk a határ mentén Uniós támogatással aknamentesítési munkákat végeznek. A kihelyezett táblák a védőterület határát jelzik, a tiltást vegyük komolyan! (És persze az országhatárt is… )
Ha befejeződnek ezek a munkák, a több mint 25 km-es hosszúságú aszfaltburkolatú, kerékpárral járható, szép és csendes természeti környezetben vezető útvonal a térség turisztikai kínálatának értékes eleme lehet!
1 hozzászólás
[…] A témában megjelent korábbi híradásaink: http://www.kerekvaros.hu/a-mozaikos-kerekparutak-elobb-utobb-osszeernek/ és http://www.kerekvaros.hu/embert-a-gatra/ […]