Ismét nagyot gördültünk!
Akiknek az „Autómentes Nap” nem csak egy napig tart…
Ismét monumentális tömeg gördült végig a város útjain
Fényképek: www.kritikustomegpecs.hu
———————————————————————————-
———————————————————————————-
Akiknek az „Autómentes Nap” nem csak egy napig tart…
Ismét monumentális tömeg gördült végig a város útjain
Fényképek: www.kritikustomegpecs.hu
———————————————————————————-
———————————————————————————-
Kedves Szervezők!
Számomra a „Critical Mass” nem arról szól, hogy a hatos úton a pöfékelő kocsik, avagy egy építkezés kerítése mellett állva mutatom meg, hogy milyen jó is kerékpározni…. Az előttem hihetetlen energiával tekerő 4-5 éves kisgyermek szavaival élve, „többet állunk, mint tekerünk”. Ha meg hosszú percek után elindulunk, végképp nem arra vagyok kíváncsi, hogy a szervezők sürgessenek, mert feltartjuk az autókat…
Szerintem egy kedvezőbb útvonalválasztással kisebb akadályt képeznénk azok számára, akik amúgy sem ülnek kerékpárra, és több olyan embernek mutathatnánk be, milyen jó is két keréken, akik talán csatlakoznának.
Ha meg útzárat akarunk (nem gondolom, hogy ez a cél), akkor ne egy sávban szenvedjünk!
Persze jó is volt, meg köszönöm, hogy dolgoztatok vele, a fentieket a fejlődés jegyében írtam.
Kedves Hókuszpókusz!
Először is hadd köszönjem meg a szervezőcsapat nevében, hogy eljöttél, és együtt tekertél velünk.
A Zsolnay dombon eredetileg egy rövid emelés volt betervezve, pontosan azért, mert ott amúgy is szétszakad a tömeg, és a saját biztonságunk kívánja meg, hogy ne furakodjanak be „élelmes” autósok. A hosszú állás ezúttal a félreértés következtében alakult ki, a forgalmat irányító rendőr állította le a csapat elejét, és indította el az autókat – mi sem értjük, hogy miért…
A felvonulás útvonala mindig hosszú egyeztetések eredményeként alakul ki, ahol rengeteg szempontot figyelembe kell vennünk. Csak felsorolásszerűen a legfontosabbak :
– ne legyen túl hosszú / rövid
– ne legyen benne nagy emelkedő, mert szétszakad a sor
– ne okozzon indokolatlanul nagy dugót / ne zárjon el komplett városrészeket
– hagyjon nyitva menekülőutat, ha mentő/tűzoltó autó jön.
– legyen benne széles, hosszú útszakasz, mert ott érzékelhető a tömeg igazán (kiemelten fontos, amikor a döntéshozóknál kell bizonygatni, hányan is vagyunk)
– kötődjön az aktuális üzenethez
– a kezdő- és a végpont biztonságosan megközelíthető legyen, kisgyermekkel is.
– a kezdőpont kellően tágas legyen
-…
Az útvonal vázlatát 4-5 ember alakítja ki, az aktuális „üzenetünköz” (Ezúttal az EKF biciklis megközelítése, a Felsővámház utcai „kerékpárút” anomáliái, és az egyirányú utcák, melyeket mind érintettünk) ezt követően véleményezésre szétküldjük a nagyjából 100 tagot számláló levelezőlistánkra. Csak ezt követően adjuk be a rendőrségnek, akiknek szintén némi van beleszólásuk az útvonalbiztosítás miatt.
Talán a fentiekből is érzékelhető, de gondolom nem árulok el nagy titkot, hogy többszáz bringás egyidejű mozgatására nem is olyan egyszerű útvonalat csinálni Pécsett…
Ha úgy érzed, hogy ennél jobbat is ki tudsz találni, kérlek írj az info@kritikustomegpecs.hu címre, felveszlek a listára. Új ötletekre mindig nyitottak vagyunk – főleg, ha segítő kéz is akad megvalósítani…