Ivánbának (Dr Novotny Iván 1936-2016) talán utolsó munkája volt: 2014-ben készítettünk egy tanulmányt az EuroVelo 13-as „Vasfüggöny” kerékpárút hiányzó Barcs-Drávatamási szakaszának megoldására. Több nyomvonal változatot vizsgáltunk és végül ezt, a Dráva mellett haladó egykori határőr utat javasoltuk kerékpárútként kiépíteni. 2019. júliusában a kivitelezés már előrehaladott állapotban van: megépültek a vízfolyás keresztezéseknél az átereszek, a domboknál a bevágások és az útburkolatnak is több, mint a fele elkészült már. A kiváló aszfaltburkolatot reméljük nem teszik majd tönkre a nehéz gépjárművek, kíváncsian várjuk milyen megoldást alkalmaznak majd a gépjárművek távol tartására. Erre legegyszerűbben a vízfolyás keresztezéseknél lett volna lehetőség olyan keskeny híd építésével amin a személyautók nem férnek át. De az is lehet, hogy nem lesznek távol tartva a horgászok, vadászok az útról: a megépült szakaszt már birtokba is vették. Nem okoznak nagy gondot, ha lassan hajtanak. A balesetveszélyes pollerek (út közepén felállított oszlopok) alkalmazása reméljük nem jut eszébe senkinek. Ezzel a problémával kapcsolatos írásunk olvasható itt.

Honlapunk megújítását és fenntartását a Nemzeti Együttműködési Alap támogatja
Címkék
babaufó
baleset
balesetmegelőzés
biztonság
bringa
bringaparkoló
bringaút
bringásreggeli
Bringázz a Munkába!
családi rendezvény
EKF-Pécs2010
erdei kerékpár
erdőtörvény
Greenway
Gubacsos
gyerek
kerékpár
kerékpár kölcsönzés
kerékpáros baleset
kerékpáros turizmus
kerékpártárolók
kerékpárút
kidical mass
koppenhága
Kovácsszénája
kritikus tömeg
Kritikus tömeg Pécs
Magyar Kerékpárosklub
Mecsek Zöldút
Orfű
Ormánság
ovi
ovibringa
pellérd
ptkk
Pécs
Pécs-Orfű kerékpárút
Siklós kerékpárút
szabadidő
téli bringázás
Velosophie
városi bringázás
Zöldút
árvédelmi töltés
útfenntartás
Legutóbbi hozzászólások