Kiküldött tudósítónk jelenti a tengerentúlról

1 hozzászólás

  1. KG szerint:

    Én tőlünk nyugatabbra több helyen találkoztam buszos kerékpárszállítással.

    Ez úgy szokott lenni, hogy a korszerű alacsonypadlós buszok középső ajtajánál eleve van annyi hely, hogy oda befér 1-2 bicikli. A fő szabály jellemzően az, hogy max. 2 bicaj szállítható, de ha kerekesszékes vagy babakocsis van, akkor övék a prioritás. (Arról nem szólnak a rendelkezések, de érdekes kérdés, hogy mi van akkor, ha az üres buszra felszállsz, és a következő megállóban egy kerekesszékes/babakocsis szeretne felszállni. Gondolom akkor azok „úgy jártak”.) További szabály, hogy a végső szót a sofőr mondja ki, tehát ha úgy ítéli meg, engedélyezheti vagy megtilthatja.
    Ezenkívül a kerékpárt szállító személynek kell ügyelnie arra, hogy a többi utast ne zavarja, ne akadályozza a kerékpár, és neki kell gondoskodnia, hogy ne dőljön el. Ez szerintem viszonylag könnyen megoldható, ha megfelelő szögben dönti a falnak, vagy ha ott áll mellette.
    További lehetőség, ha csúcsidőszakban (pl. reggeli) megtiltják a kerékpárszállítást. Valamint kérdés, hogy kérnek-e érte külön pénzt.

    Szerintem a már meglévő alacsonypadlósokon is működnie kell a dolognak: ha a középső rész úgy van kialakítva, hogy azt kerekesszékkel/babakocsival is lehet használni, akkor a bicikli sem akadály. Érdemes lenne egy próbát tenni a garázsban (aztán a rendben van, jelöljenek ki egy tesztvonalat, ahol kísérleti jelleggel bevezetik…).

    Műszaki specifikációnak tehát lehet, hogy elég, a kerekesszékes/babakocsis téma, de a meglévő buszok tesztelése után lehetne kitalálni, hogy mi legyen a végleges megoldás. Olyanról nincs tudomásom, hogy felszereltek volna valahol valamilyen plusz dolgot a kerékpár miatt.

    Üdv,

    KG